نکاهی به عوارض و مضرات بوتاکس

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: معمولا در یک تا سه درصد موارد تزریق بوتاکس، افتادگی پلک و یا ابرو مشاهده می‌شود که این عوارض پس از گذشت 2 تا 6 هفته کاهش می‌یابند.

دکتر سیما رسائی در گفت‌وگو با  ایسنا ، اظهار کرد: استفاده از داروها و یا انجام عمل جراحی علاوه بر این‌ که فوایدی دارند، ممکن است عوارضی منفی هم به همراه داشته باشند. معمولا آثار منفی روش‌های درمانی بسیار اندک است به عنوان مثال استفاده از روش بوتاکس ممکن است در موارد اندکی آثاری منفی ایجاد کند ولی این موارد اندک دلیل قانع ‌کننده‌ای برای کنار گذاشتن این روش نیست.

وی افزود: حساسیت بدن فرد، استفاده از مواد نامناسب و یا تزریق نادرست از مهمترین دلایلی است که موجب می‌شود روش بوتاکس عوارضی منفی داشته باشد. این عوارض در صورت بروز باید به دقت بررسی شوند تا علت آنها مشخص شود.

رسائی تصریح کرد: در صورت استفاده صحیح و به موقع از یک دارو و یا یک عمل جراحی، قطعا عوارض منفی آن نیز کاهش می‌یابد بوتاکس نیز یکی از این روش‌هاست که باید پس از بررسی کامل از سوی متخصص اعمال شود.

این متخصص پوست ادامه داد: عوارض پس از تزریق بوتاکس معمولا کوتاه‌مدت است و به صورت کبودی و درد در ناحیه تزریق مشاهده می‌شوند. همچنین تزریق بوتاکس در برخی افراد موجب ابتلا به درد در ناحیه پیشانی می‌شود و در عین حال مواردی مشاهده شده که سردرد افراد مبتلا به میگرن با تزریق بوتاکس کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: افتادگی پلک و یا ابروها از جمله عوارض اجتناب‌ ناپذیر این روش درمانی است که معمولا پس از تزریق بوتاکس در یک تا سه درصد افراد مشاهده می‌شود البته این عوارض کوتاه‌مدت هستند و با گذشت 2 تا 6 هفته پس از تزریق رفع می‌شوند.

رسائی گفت: زمانی که فردی روش بوتاکس را انتخاب و به مطب پزشک مراجعه می‌کند، پزشک موظف است فواید و عوارض ناشی از این روش را برای بیمار تشریح کند و در نهایت انتخاب با بیمار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.