جوانسازی پوست

جوانسازی پوست یا شاداب نمودن پوست علم نوینی است که در دهه اخیر بسیار سریع محلی ثابت و مطمئن را در علم پزشکی و زیبایی پوست و صورت کسب نموده است و به یکی از پر در آمدترین و پر مخاطب ترین علوم و رشته های زیبایی و پزشکی تبدیل شده است.

جوانسازی پوست در حالت کلی از روش های مختلف و تخصصی ای به وجود آمده است که برخی از آنها در طب سنتی و به صورت گیاهی مشتق شده و برخی دیگر به صورت علمی و با استفاده از ابزارها و دستگاه های نوین و دقیقی که صرفا جهت ارائه خدمات در این منظور وارد عرصه پزشکی و زیبایی شده اند.

کلیه روش هایی که منجر به لک بری و یا حذف آکنه های موجود در نقاط مختلف پوست شود زیر مجموعه ای از جوان سازی پوست می باشند. همچنین رفع گودی یا سایعی زیر چشم و همچنین درمان و رفع زائده های پوستی نیز در این مقوله میگنجد.

با پیشرفت روز افزون این علم از متدها و روش های جوانسازی پوست به امری مرسوم و همه گیر تبدیل شده اسا و همه روزه روش های جدید تر و کم خطر تری در این مورد وارد بازار پزشکی میشود.

از روش های معمول و قابل انجام در خانه در این مقوله می توان به جوانسازی پوست با یخ اشاره نمود که روشی سنتی نیز به حساب آمده و اکثرا در مواردی که پوست شخص دچار آفتاب شوختگی شده باشد کاربرد دارد.

البته این روش پاسخگوی آفتاب سوختگی های شدید و عمیق نمی باشد بلکه تنها جهت سوختگی های سطحی کاربرد دارد و در موارد عمیق تر و جدی تر لازم است از روش های دیگر با نظر پزشک متخصص و پس از معاینه استفاده نمود.

معمولا تکه های یخ در میان یک پارچه پنبه ای قرار داده شده و بر روی محل سوختگی به آرامی قرار داده میشود.

جهت اطلاعات بیشتر در این مورد و همچنین آشنایی با روش های دیگر جوانسازی پوست می توانید به سایت  رسمی کلینیک زیبایی ایران نوین مراجعه نمایید.