فرآیند کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین

فرآیند کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین

اقدامات قبل از کاشت مو

متخصص پوست و مو قبل از انجام کاشت مو، در مورد وضعیت سلامت جسمانی شما و انتظارات شما از عمل کاشت مو سؤالاتی می‌پرسد. ازجمله این‌که:


چرا قصد دارید این عمل را انجام دهید، انتظارات شما از کاشت مو و نتایج نهایی آن چیست؟

وضعیت سلامت جسمانی شما چگونه است؟ بیماری خاصی ندارید و به داروی خاصی آلرژی ندارید؟

در حال حاضر از چه داروها، ویتامین‌ها، مکمل‌ها یا درمان‌های گیاهی استفاده می‌کنید؟ آیا سیگار می‌کشید و الکل مصرف می‌کنید؟

متخصص پوست و مو پیش از انجام کاشت اقدامات زیر را انجام می‌دهد و توصیه های قبل از کاشت مو به شما میکند:


ارزیابی وضعیت سلامت جسمانی بیمار، بیماری‌هایی که در حال حاضر دارد یا سابقه ابتلا به آن را داشته و بررسی عوامل خطر

عکس‌برداری از سر بیمار و نواحی که ریزش مو دارند، برای ثبت و تکمیل پرونده بیمار

گفت‌وگو با بیمار در مورد روش‌ها و تکنیک‌های کاشت مو و گزینه‌های مناسب برای بیمار

صحبت با بیمار در مورد نتایجی که از کاشت مو انتظار می‌رود و خطرات احتمالی کاشت مو

انواع روش‌های کاشت مو

 کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا در کاشت موی طبیعی توسط تیمی از مجرب‌ترین تکنسین‌های کاشت مو و پزشک متخصص انجام می‌شود. کاشت مو در این کلینیک کاشت مو به روش fut ، fit و روش ترکیبی و کاشت مو بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. البته در برخی از کلینیک ها روش sut هم انجام می‌گردد. در ادامه به بررسی هرکدام از روش‌ها خواهیم پرداخت.


روش fut

این روش به چهار مرحله اصلی تقسیم می‌شود: برداشت مو از ناحیه اهداکننده، آماده‌سازی گرافت، ایجاد ناحیه دریافت‌کننده و قرار دادن گرافت.


برداشت مو از ناحیه اهداکننده: اولین مرحله این روش برداشت نوار اهداکننده از محل دریافت‌کننده به شکلی است که کمترین آسیب به موهای اهداکننده وارد شود و کمترین جای زخم در ناحیه اهداکننده پس از بخیه زدن بافت ایجاد شود. این روش به محدود شدن ایجاد جای زخم در ناحیه اهداکننده کمک می‌کند، زیرا به مو این امکان را می‌دهد تا از جای زخم رشد کند و نمایان بودن را به حداقل برساند.


آماده‌سازی گرافت: در این مرحله باریکه اهداکننده زیر میکروسکوپ مخصوص جراحی ترمیم مو گذاشته می‌شود و باریکه مو به پیوندهای (گرافت‌های) بسیار ریزی از واحدهای فولیکولی مجزا دربرگیرنده یک تا چهار تار مو تقسیم می‌شود.


ایجاد نواحی دریافت‌کننده: جراح متخصص کاشت مو ناحیه‌های دریافت‌کننده مو را متناسب با برنامه کاشت زیبایی موی طراحی شده مختص هر بیمار در زاویه، جهت و موقعیت مناسب ایجاد می‌کند.


قرار دادن: در پایان جراح متخصص پیوندهای مو را با دقت در ناحیه‌های مشخص‌شده کم‌پشت و بدون موی پوست سر قرار می‌دهد.


روش FUE) fit)

در طول کاشت موبه روش FUE، واحدهای فولیکولی مجزا (گروه‌های موی یک، دو، سه و چهار تار مویی که به‌صورت طبیعی در پوست سر رشد می‌کنند) با استفاده از یک پانچ بسیار ریز یکی‌یکی برداشت می‌شوند. اندازه این پانچ بین 0.7 تا 1 میلی‌متر است. عموماً موی ناحیه اهداکننده، کوتاه می‌شود تا پزشک بتواند پوست سر بیمار را مشاهده کند. واحدهای فولیکولی (که گرافت نام دارند) از نواحی مقاوم در برابر طاسی در کناره‌ها و پشت سر (که به آن‌ها نواحی اهداکننده گفته می‌شود) با استفاده از یک فرآیند چندمرحله‌ای گرفته می‌شوند. 

وقتی واحد فولیکولی از بافت‌های مجاور جدا شود، می‌توان آن را اغلب با انبرکی که موی بالای سطح پوست را می‌گیرد، استخراج کرد. هر گرافت واحد فولیکولی باید با دقت در نواحی دریافت‌کننده (نواحی موردنظر برای کاشت موی طبیعی) کوچکی که پزشک در نواحی طاس یا کم‌پشت پوست سر ایجاد کرده، قرار داده شوند. بسته به ترجیح پزشک، واحدهای فولیکولی به دو صورت در ناحیه دریافت‌کننده قرار داده می‌شوند یا فوراً پس از برداشت هر گرافت در نواحی دریافت‌کننده از پیش ایجادشده قرار می‌گیرد یا پس از اتمام فرآیند استخراج واحدهای فولیکولی این کار صورت می‌گیرد. گرافت های برداشت‌شده که فوراً کاشت نشوند، به‌دقت در یک محلول حاوی سالین نگهداری می‌شوند. از محلول‌های نگهداری بافت دیگر می‌توان به بافر، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها یا پلاسمای غنی از پلاکت حاوی فاکتورهای رشد و ویژگی‌های بهبود زخم اشاره کرد. محلول‌های نگهدارنده مانع از خشک و کم آب شدن واحدهای فولیکولی می‌شود که فوراً در نواحی دریافت‌کننده پوست سر کاشت نمی‌شوند.


مزایای کاشت مو به روش FUE) fit)

 از مزایای کاشت موی طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


کم تهاجمی‌تر بودن روش

کاهش ایجاد جای زخم و امکان کوتاه کردن مو

زمان درمان کمتر و بهبودی سریع‌تر و نیازهای درمانی کم بعد از عمل

نواحی برداشت واحدهای فولیکولی بیشتر و امکان استخراج موی بدن (BHT)

بهترین روش برای موارد خاص و کوچک (بهترین روش بازسازی و کاشت ابرو )

مزایا در ادامه به‌طور مفصل توضیح داده می‌شود.


از دیگر مزایای کاشت موی طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


کم تهاجمی‌تر بودن روش : برخلاف روش کاشت مو FUT که در آن رشته از پوست سر حاوی واحدهای فولیکولی برداشت جدا می‌شود، برش ایجاد می‌شود و زخم با بخیه بسته می‌شود، گرافت های و بافت مجاور در روش FIT به‌صورت مجزا با استفاده از پانچ‌هایی برداشت می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد، این روش را به نسبت روش FUT کم تهاجمی‌تر می‌دانند.


کاهش ایجاد جای زخم و امکان کوتاه کردن مو : علاوه بر کم تهاجمی‌تر بودن، این روش کاشت مو همچنین مانند روش FUT جای زخم خطی ایجاد نمی‌کند. اگرچه بسیاری از جراحان با استعداد می‌توانند جای زخم‌های خطی غیرقابل تشخیصی را با روش‌های برش‌زنی ایجاد کنند، اما به‌هرحال روش FUT همیشه یک جای زخم خطی باریک در بالا و پشت سر ایجاد می‌کند. علاوه بر این، فیزیولوژی یا فعالیت‌های پس از عمل بعضی از بیماران باعث کشیدگی بیش‌ازحد و درمان نامناسب ناحیه زخم در روش کاشت موی FUT می‌شود. این مسئله اغلب منجر به ایجاد جای زخم بیشتر و برجسته‌تر در ناحیه اهداکننده می‌شود.


زمان درمان کمتر و بهبودی سریع‌تر و نیازهای درمانی کم بعد از عمل : بسیاری از جراحان کاشت مو بر این عقیده هستند که ماهیت غیرتهاجمی‌تر روش FUE منجر به زمان درمان و بهبودی سریع‌تر نسبت به روش کاشت موی FUT می‌شود. به دلیل اینکه زخمی بسته نمی‌شود و از بخیه استفاده می‌شود و در طول دوره درمان در ناحیه اهداکننده کشیدگی به وجود نمی‌آید، عموماً در روش کاشت موی FUE بیمار درد و ناراحتی کمتری را در ناحیه اهداکننده احساس می‌کند. بیمارانی که روش FUE را انجام می‌دهند عموماً سریع‌تر می‌توانند زندگی روزمره و فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.


بهترین روش برای موارد خاص و کوچک (بهترین روش بازسازی ابرو): با توجه به اینکه روش کاشت موی FUE عموماً نسبت به روش FUT کم تهاجمی‌تر است و در مدت‌زمان کمتری انجام می‌شود، برای موارد خاص و کوچک بهینه است. برای مثال، روش کاشت موی FUE برای بیماران جوان‌تری که تنها به تعداد گرافت کمی نیاز دارد و نمی‌خواهند جای زخم خطی در سر آن‌ها ایجاد شود، فوق‌العاده است. همچنین، روش FUE برای روش‌های کاشت موی مخصوص مثل بازسازی ابرو (کاشت ابرو) که در آن به استخراج تعداد کمی گرافت مخصوص (به‌عبارت‌دیگر واحدهای فولیکولی مجزای مو) با کمترین جای زخم نیاز است، بسیار مناسب است.


عمولا عوارض کاشت مو جزئی هستند و بدون اینکه اثری بر نتیجه نهایی داشته باشد، می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. این روش جراحی به‌طورکلی بسیار موفقیت‌آمیز و بی‌خطر است، اما با توجه به این‌که به‌سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که این روش برای هر بیمار چگونه عمل می‌کند، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. به‌طورکلی، هر فردی نسبت به هر عمل واکنش متفاوتی دارد. این روش برای اغلب افراد نتایج مثبتی را به همراه دارد، اما در صورت با تجربه نبودن جراح مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید


عوارض جانبی احتمالی این روش جراحی شامل موارد زیر است:


رشد ضعیف یا کند مو: احتمالاً ناشی از آسیب به فولیکول‌ها است. 

• عفونت: این مشکل به‌ندرت پیش می‌آید، زیرا قبل و پس از کاشت مو بیمار داروهای آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند. 

• جای زخم مشخص: جراح سعی می‌کند برش را در بخش مناسبی از ناحیه اهداکننده قرار دهد تا به‌سختی بتوان به وجود آن پی برد. 

• التیام نامناسب زخم: عوامل ژنتیکی در وجود این مشکل نقش ایفا می‌کنند و بعضی از افراد نسبت به افراد دیگر سریع‌تر بهبودی پیدا می‌کنند. 

• تغییر در رنگدانه پوست: احتمال تغییر رنگ پوست (تیره شدن) وجود دارد، البته این اتفاق به‌ندرت پیش می‌آید.

 هر روش جراحی عوارضی به همراه دارد و روش جراحی کاشت مو نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ اما درصورتی‌که این عمل نزد پزشک معتبر انجام شود، عوارض کاشت موی سر بسیار کاهش می‌یابد. پزشکان متخصص کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین با تجربه و سابقه درخشان خود در این زمینه، عوارض جانبی این عمل را تا حد ممکن کاهش می‌دهند تا شما بتوانید به بهترین نتایج ممکن دست یابید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.