نکاتی پیرامون کاشت مو

نکاتی پیرامون کاشت مو
کاشت و پیوند مو به‌صورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی‌حسی موضعی بوده و شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ‌گونه دردی حس نمی‌کند. پس از اتمام یک جلسه کاشت مو (که حدود 3-8 ساعت طول می‌کشد) به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته می‌شود. بیمار فردای آن روز جهت تعویض پانسمان و ویزیت جراح و شستشوی سر مراجعه می‌کند. در روز دوم بعد از عمل می‌تواند به حمام برود؛ اما دلمه‌هایی در محل کاشت ایجادشده که نباید دست‌کاری شود و این دلمه‌ها تا روز پانزدهم از بین می‌روند. موهای کاشته شده به مدت 2 هفته رشد می‌کنند که این اتفاق نشان‌دهنده گرفتن پیوندهاست؛ اما درصد زیادی از موها از هفته سوم شروع به ریزش کرده و موهای جدید از ماه دوم به بعد ظاهر می‌شوند که در ابتدا این موها نازک و کرکی شکل بوده و به مرور ضخیم می‌شوند. در اغلب افراد همراه با ریزش موی سر کاشته شده تعدادی از موهای قبلی بیمار در اطراف محل کاشت نیز وارد فاز استراحت شده و ریزش پیدا می‌کنند و محل کاشت برای مدتی (شاید تا حدود 4 ماه) کم‌پشت‌تر از سابق دیده می‌شود، این حالت شوک نامیده شده و موقتی است و با بیرون آمدن موها از حالت استراحت و افزایش رشد موهای کاشته شده تراکم مورد انتظار ایجاد می‌شود. موهای کاشته شده در 6 ماه اول نازک، کرکی و کم تراکم ظاهر می‌شوند و از ماه ششم به بعد موها پرپشت‌تر شده و تا 12 ماه کامل می‌شوند.

بهبودی
دوره ریکاوری در افراد مختلف، متفاوت می‌باشد. برای ۲۴ ساعت پس از عمل، نباید رانندگی کرده و یا با ماشین‌آلات خطرناک کار کنید. بخیه‌های احتمالی استفاده‌شده در این درمان معمولاً پس از گذشت ۷ روز کشیده می‌شوند و پیوندهای زده شده پس از گذشت ۱۰ روز در محل خود محکم می‌شوند. پس از گذشت ۱ تا ۲ روز از عمل پیوند موی طبیعی، اکثر بیماران نیازی به استفاده از داروهای مسکن برای کاهش و کنترل درد ندارند. وضعیت پیوند مو سر بیمار با توجه به مجموعه‌ای از شرایط همچون مقدار موی موجود روی سر فرد، شرایط پوستی و ویژگی‌های درمانی بیمار، در فاصله زمانی کمتر از یک ماه برای سایرین غیر قابل تشخیص خواهد شد. به‌هرحال، این شرایط برای بعضی بیماران برای مدت دو تا سه ماه برطرف می‌شود. موهای پیوند زده شده فرآیند رشد خود را با گذشت ۳ تا ۴ ماه پس از عمل جراحی شروع می‌کنند. به‌این‌ترتیب رشد کامل و عادی موها پس از کاشت موی طبیعی به یک سال زمان نیاز دارد.

توصیه و مراقبت‌های پس از کاشت مو
مراقبت بعد از کاشت مو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد . شب پس از انجام عمل پیوند مو و چند شب پس‌ازآن، بهتر است سر خود را بالاتر از بقیه اعضای بدن قرار دهید. در صورت نیاز برای خواب و درد داروهایی تجویز می‌شود. عموماً به داروهای آنتی‌بیوتیک نیازی نیست. صبح پس از جراحی کاشت مو، هدبند را خارج می‌سازید و دوش می‌گیرید و پوست سر خود را سه مرتبه می‌شویید، فقط برای روز اول این کار را انجام دهید.

در روزهای باقی‌مانده هفته، باید روزی دو مرتبه دوش بگیرید. به شما آموزش داده می‌شود که در حین دوش گرفتن به‌آرامی ناحیه کاشته شده را با یک شامپوی مخصوص به‌آرامی تمیز کنید. گرافت های واحد فولیکولی به‌خوبی در نواحی دریافت‌کننده قرارگرفته‌اند و در حین دوش گرفتن از جای خود بیرون نمی‌آیند. درصورتی‌که از دستورالعمل‌های عرضه شده پیروی کنید، پس از اولین دوش، دیگر به بانداژ نیازی نخواهید داشت.

اگرچه برای هفته اول پس از جراحی ریزش مو باید با احتیاط با موی خود رفتار کنید، ده روز پس‌ازآن می‌توانید شامپو زدن، شانه زدن و مراقبت‌های موی نرمال را از سر بگیرید. در این زمان، گرافت ها به‌خوبی سر جای خود محکم شده‌اند. همچنین در این زمان می‌توانید موهای خود را کوتاه کنید. چهار هفته پس از کاشت مو، در صورت تمایل، می‌توانید موهای خود را رنگ کنید.

عموماً بیماران می‌توانند کارهای روزمره خود را فوراً پس از عمل کاشت مو از سر بگیرند. ورزش محدود در اولین هفته شروع می‌شود. برای چند هفته پس از جراحی کاشت مو بسته به نوع برش ناحیه اهداکننده و شل بودن پوست سر، باید از انجام حرکات ورزشی سنگین خودداری کنید.

 اقدام به پیگیری درمان و مراجعات بعدی به متخصصان کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین، بهترین راه برای اطمینان از موفقیت کامل عمل کاشت مو و رسیدن به نتایج ایده‌آل می‌باشد.

مزایای کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین
پزشکان مجربی شما را درمان می‌کنند. جراحان کاشت موی این کلینیک درزمینهٔ کاشت مو ترکیبی تخصص دارند و هرساله صدها بیمار را درمان می‌کنند.
ما از ریزترین ابزار استفاده می‌کنیم که منجر به وارد شدن کمترین آسیب به پوست سر می‌شود.
به لطف مهارت‌ها و روش‌های پیشرفته‌ای که ارائه می‌کنیم، نتایج قابل تشخیص نیستند.
پس از درمان، در پشت سر خود هیچ جای زخم خطی نخواهید داشت و می‌توانید موهای خود را بلند یا کوتاه نگه دارید.
نتایج دائمی هستند، زیرا تیم ما تضمین می‌کند که تنها قوی‌ترین و سالم‌ترین فولیکول‌ها برای روش کاشت موی شما انتخاب می‌شوند.
نتایج طبیعی و مو پرپشت‌تر به نظر می‌رسد. موهای جدید در جهتی که با رشد موی شما انطباق دارد، کاشته می‌شود و ازآنجایی‌که ما فولیکول‌های سالم را انتخاب می‌کنیم، ناحیه درمان شده پرپشت به نظر می‌رسد.
جای زخم‌های ناشی از آسیب‌دیدگی‌ها یا جراحی‌های قبلی را نیز می‌توان برطرف کرد.
 متخصصین کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین پیشرفته‌ترین و کم تهاجمی‌ترین روش‌های کاشت موی موجود را ارائه می‌کنند و در پشت سر هیچ جای زخم خطی یا جای زخم نمایانی را باقی نمی‌گذارند. شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان درد و ناراحتی، زندگی روزمره خود را از سر بگیرید.

کاشت مو در جای زخم و بخیه
 جای زخم و بخیه بخصوص در ناحیه سر دید ناخوشایندی دارد و موجب ناراحتی و از بین رفتن اعتمادبه‌نفس در فرد می‌شود. جای سوختگی، تصادف رانندگی، عمل جراحی، استفاده از تکنیک‌های کاشت موی غیر پیشرفته و سایر موارد مانند آن‌ها، همگی می‌توانند باعث ایجاد آسیب‌هایی شوند که بر روی ظاهر شما تأثیر نامطلوب دارد.

 برای درمان این مشکل می‌توان از روش کاهش اثر باقیمانده از زخم استفاده کرد که در آن سوراخ‌ها یا بافت‌های اطراف زخم بریده‌شده و نواحی سالم به یکدیگر دوخته می‌شوند. در ادامه، می‌توان در محل شکاف و بریدگی ایجادشده از عملیات کاشت مو استفاده کرد.

هدف اصلی متخصصان در کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین ایجاد یک روش درمانی است که نه‌تنها بدون درد است، بلکه علاوه بر این می‌تواند فرآیند بهبود سریع بیمار را به همراه داشته باشد. هدف ثانویه این متخصصان ایجاد یک فرآیند رشد موی طبیعی در محل بافت دارای زخم است. برای این کار پیوندهای مو پس از خارج شدن در شرایط مناسب نگهداری می‌شوند و در نتیجه می‌توان با کاشت این پیوندها بر روی پوست‌های دارای کیفیت نسبتاً پایین به بهترین نتایج برای درمان بیمار دست پیدا کرد.

کاری که متخصصان ما برای افراد متقاضی انجام می‌دهند، کوچک کردن جای زخم خطی باقیمانده بر روی سر به خاطر پیوند مو است. متخصصان این کلینیک، پیازهای موی موردنیاز را به‌صورت یک‌به‌یک در هر بار از ناحیه اهداکننده خارج کرده و سپس این پیازهای مو را به محل ایجاد زخم خطی پیوند بزنند. به‌این‌ترتیب پیازهای مو می‌توانند در محل کاشت جدید رشد کرده و علائم باقیمانده از عمل جراحی را پنهان کنند.

خم‌های به‌جامانده در ناحیه اهداکننده مو زخم‌های به‌جامانده در ناحیه اهداکننده مو (محلی که پیوندهای مو از آن گرفته می‌شود) معمولاً نازک هستند و اغلب پیدا کردن آن‌ها بر روی سر دشوار می‌باشد. همچنین در اکثر مواقع به‌سادگی می‌توان این نواحی خاص را با استفاده از موی سر (مگر در مواردی که سر تیغ زده شده یا بر روی آن خط انداخته شده باشد) پنهان کرد. درصورتی‌که جای زخم ایجادشده به خاطر تکرار روش درمانی کاشت مو عریض‌تر شده باشد، احتمال ایجاد عفونت در این ناحیه افزایش پیدا می‌کند. بااین‌وجود در این حالت نیز می‌توان به‌سادگی با استفاده از موی فرد بیمار (مگر در مواردی که مو بسیار کوتاه شده باشد) جای زخم ایجادشده بر روی سر را پنهان کرد. اگر شما به دنبال تیغ زدن به سر خود یا خط انداختن بر روی آن هستید، لازم است احتمال پیدا شدن جای زخم بر روی سر را جدی‌تر بگیرید و در صورت مشکل داشتن با این شرایط با پزشک خود صحبت کنید. در این حالت می‌توان برای رفع مشکل شما از روش کاشت موی FUE در جای زخم و بخیه استفاده کرد. به‌هرحال در اکثر مواقع جراحت‌های به‌جامانده در نتیجه کاشت مو بسیار نازک هستند و پیدا کردن آن‌ها برای سایرین دشوار می‌باشد. بسیاری از بیمارانی که کاشت مو را به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام داده‌اند، هیچ جای زخم مشخصی بر روی سر خود ندارند. کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین به‌طور خاص بیش از 3500 مورد کاشت مو انجام داده و برای شما پیدا کردن جای زخم بر روی سر اکثر افراد درمان شده دشوار و سخت می‌باشد. به‌هرحال بدن بعضی افراد گرایش به هایپر تروفیک (بزرگ شدن) جای زخم و تشکیل برآمدگی در محل ایجاد زخم دارد. درصورتی‌که شما سابقه این مشکل را در زندگی خود داشته‌اید، بهتر است از روش FUE برای کاشت مو استفاده کنید تا به‌این‌ترتیب از ایجاد زخم در قسمت اهداکننده مو بر روی سر خودداری گردد. ریسک باقی ماندن جای زخم بر روی سر بیمار به‌طور کامل بستگی به تجربه جراح دارد. درصورتی‌که ناحیه اهداکننده مو به‌طور صحیح با کمترین کشیدگی بسته شود، معمولاً اثر به‌جامانده از زخم حداقل خواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.