تفاوت کاشت مو به روش SUT با کاشت مو به روش های FUT و FIT

دانستنی های پوست و مو

sut بهترین روش کاشت مو

روش کاشت مو SUT نسبت به سایر روش های کاشت مو از قبیل FIT و FUT روش نوینی است که تقریبا اکثر مراحل آن از برداشت تا کاشت فولکول های مو توسط دستگاهای اتوماتیک با نظارت پزشک صورت می گیرد. در روش کاشت SUT پیاز مو به صورت دستی برداشت و کاشت نمی شود بلکه به وسیله پانچ لیزری از محل اهدا کننده که معمولا پشت سر می باشد جدا شده و سپس فریز می گردد و در نهایت به نواحی کم مو و طاس انتقال می یابد. به دلیل فریز شدن فولیکول های مو، تا زمان کاشت از تخریب آن ها جلوگیری می شود.

در روش SUT با توجه به وجود پانچ لیزری و سیستم فریز درصد بسیار کمی از ریشه موها حین برداشت و کاشت از بین می روند، طبق برخی از آمار میزان هدر رفتن فولیکول های مو به کمتر از 1% در این روش می رسد.

در روش SUT متقاضی بیهوش نمی شود بلکه صرفا از بی حسی موضعی استفاده می گردد. جراحی و برداشت لایه های پوستی نیز در این روش صورت نمی گیرد. این روش تقریبا مانند روشFIT است؛ یعنی صرفا فولیکول های مو منتقل می شوند، اما از ابزار نوین و تکنولوژی جدید استفاده می گردد، به همین دلیل نتیجه بهتری حاصل می شود. عوارض جانبی در روش کاشت SUTبه حداقل می رسد، دوران نقاهت آن کوتاه، جای پانچ، زخم و خونریزی نیز بسیار کم مشاهده می گردد.


سرعت انتقال فولیکول های مو از محل اهدا کننده به محل دریافت کننده نیز نسبت به سایر روش های کاشت مو بیشتر بوده و پزشک می تواند در هر جلسه حداقل 10000 فولیکول را جابه جا نماید و معمولا عمل کاشت با یک جلسه اتمام می یابد. امکان برداشت و کاشت مو در همه نقاط بدن با این روش میسر می باشد.

مزایا: روشی نوین است و از هر بعد نسبت به سایر روش های کاشت مو مناسب تر می باشد. البته به مانند همه روش های کاشت مو انتخاب مرکز معتبر و پزشک با تجربه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کاشت مو به روش sut

سوالات متداول پیرامون کاشت مو در آقایان:

آیا بعد از عمل کاشت حتما موهای کاشته شده روییده می شوند؟

در برخی از افراد بله و بخش زیاد و یا تمامی موهای کاشته شده روییده می شوند و در برخی خیر، اگر همزمان با کاشت، میزان و توازن مواد مغذی از قبیل ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز جهت رویش موها در بدن تنظیم گردد معمولا بخش قابل توجهی از موهای کاشته شده رویش می کنند.

به عنوان مثال عنصر روی و ویتامین های ب به ویژه ب5، ب6، ب12 و بیوتین از مواد مغذی و ضروری برای رشد موها و حفظ سلامت آن ها می باشند و اگر شخصی دچار کمبود این مواد مغذی باشد ممکن است بعد از عمل کاشت رویش قابل توجهی را مشاهده نکند و یا حتی به فاصله کوتاهی شاهد ریزش مجدد موهای خود باشد.

توصیه می شود از طریق آزمایشات T3, T4, TSH, Ferritin, Zinc Serum, Copper Serum, Ceruloplasmin, DHT, Vitamin D3, Vitamin B12, Testosterone وضعیت عناصر، هورمون ها و فعالیت غده تیرویید را قبل از اقدام به کاشت بررسی نمایید.داریوش حقیقی

چه مدت طول می کشد تا موهای جدید رویش کنند؟

انتظار می رود بین 4 الی 12 ماه بعد از عمل کاشت متقاضیان شاهد رویش موها باشند.

آیا امکان ریزش موهای کاشته شده نیز وجود دارد؟

بله، اگر علل ریزش مو در فرد ریشه یابی و درمان نشوند قطعا بعد از مدتی احتمال ریزش موهای کاشته نیز وجود دارد، همان طور که این فاکتورها باعث ریزش موهای طبیعی و اولیه فرد شده اند می توانند سبب ریزش موهای جدید نیز گردند.

کدام روش کاشت مو بهتر است؟

به هیچ وجه نمی توان گفت کدام روش بهتر است با توجه به وضعیت موهای بیمار میزان طاسی، بانک مو، بودجه و انتظارات بیمار از کاشت، پزشک می تواند بهترین روش و یا ترکیبی از روش ها را انتخاب کند.

دوران نقاهت بعد از عمل کاشت به چه مدت است؟

با توجه به روش کاشت مو دوران نقاهت آن نیز متفاوت است.

کاشت مو به روش sut

کاشت مو به روش SUT برای بانوان:

کاشت مو در خانم ها نسبت به آقایان کمی مشکل می باشد، در آقایان معمولا ناحیه وسیعی از سر دچار طاسی می شود و پزشک می تواند به راحتی تعداد زیادی فولکول مو را از نواحی پر پشت به قسمت های کم مو و طاس انتقال دهد. اما در بانوان بیشتر کم پشتی عمومی مشاهده می شود و نه طاسی وسیع و ناچارا پزشک باید بصورت نقطه ای فولیکول های مو را به نواحی کم پشت انتقال دهد که خود دارای پیچیدگی های خاصی می باشد، از جمله باید دقت شود تا به ریشه موهای سالم آسیب وارد نشود.

نکته مهمی که خانم ها باید به آن توجه کنند این است که در آقایان یکی از علل متداول در ریزش موها افزایش تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدرو تستسترون(DHT) می باشد که با افزایش سن رخ می دهد، این هورمون باعث تضعیف ریشه موها و در نهایت از بین رفتن آن ها می شود، در اصطلاح به این نوع ریزش مو، ریزش مو با الگوی مردانه گویند(Male Pattern Baldness).

خوشبختانه این نوع ریزش مو در بانوان شایع نمی باشد به همین جهت طول عمر ریشه موها در زنان چندین برابر مردان است.


خانم ها باید توجه کنند در نواحی که موهای آن ها کم پشت بوده به احتمال زیاد فولیکول های مو هنوز وجود دارند و اگر علل ریزش مو به درستی تشخیص داده شود و درمان مناسب صورت گیرد معمولا اکثر بانوان شاهد رویش مجدد موهای خود می باشند و نیازی به کاشت مو نخواهد بود مگر در موارد خاص. در هر صورت شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و برای انتخاب بهترین روش درمان بهتر است با پزشک متخصص مشورت نمایید.

در روش(SUT) از تیغ جراحی استفاده نمی شود و بیهوشی صورت نمیگیرد نیازی به ایجاد برش نیست. روش sut هیچ گونه عوارضی ندارد و حتی دیگر خبری از جای اسکارها نیز نمی باشد. در این تکنیک با استاده از دستگاه های تمام اتوماتیک، برداشت و پیوند مو تا 14000 هزار تار موی واقعی، صورت می گیرد. در این تکنیک شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا خواهید بود. از جمله مزایای این تکنیک، بدون جراحی، خونریزی و درد، آن است شاهد هیچ گونه اسکاری چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای کاشته شده نمی باشیم.


همچنین لازم به ذکر است این تکنیک به روز ترین متد روز آمریکا و اروپا است. از مزایای این تکنیک طبیعی بودن خط رویش، مهندسی آن توسط تیم مجرب کاشت مو ، تراکم بالای مو در این روش، انجام آن در یک جلسه و مشاهده کردن موهای کاشته شده بعد از کاشت موی طبیعی که بصورت یک سانتی است. همچنین در تکنیک کاشت موی (SUT) پرطی و از بین رفتن فولیکول های برداشت شده به صفر می رسند.


زیرا طی یک فرآینده برداشت و فریز کردن فولیکول های موی شخص تمامی برداشت سالم مانده و توسط متخصص بصورت بسیار ظریف و با دقت بالایی در محل مورد نیاز پیوند داده می شوند، پس از انجام کاشت مو، توسط دستگاهای لیزری این مرکز، تحریک و رشد سریع مو، تقویت ورشد مجدد مو ها شخص را نیز شاهد هستیم تکنیک (SUT) موفق ترین روش کاشت مو بوده و اندازه تراکم مورد نیاز، توضیح داده شده توسط مشاورین این مرکز با نرم افزارهای خاص به بیمار نشان داده می شود.


معمولا در یک جلسه چند تار مو می توان کاشت؟

هر چه تراکم میزان موهای پشت سر شخص بیشتر باشد، تعداد واحدهای فولیکول مو نیز بیشتر می شود. ممکن است مویی که از پشت سر برداشته می شود تک دانه و یا چند دانه ای باشد.

به عنوان مثال: اگر از یک فرد هزار مو برداشت کنیم، به همان تعداد می توان کاشت. ولی اگر موهای فرد چهارتایی باشد به ۴ هزار تار مو ارتقا می یابد. که این حالت به نوع مو افراد بستگی دارد. به طور کلی با روش های رایج (FIT) و (FUT) در ۳ روز پشت سرهم بیشتر از ۶ تا ۷ هزار تارمو نمی توان برای افراد کاشت. یکی دیگر مشکلات روش های سنتی می باشد. همچنین در این روش های رایج تکرار جلسات کاشت و خستگی بیمار و در نهایت تراکم کم موهای کاشته شده را شاهد هستیم. اما با تکنیک (SUT ) شخص مورد نظر پیوند مو می تواند، تجربه ای کاملاً بدون درد و خستگی و تراکمی بالا را تجربه کند.

کاشت مو به روش sut

تفاوت کاشت مو به روش SUT با کاشت مو به روش های FUT و FIT

1- در کاشت مو به روش SUT تمامی مراحل کاشت مو در یک جلسه بطور کامل انجام می شود ولی در کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT حداقل نیاز به چند جلسه متوالی یا متناوب است.

2- یکی از ویژگی های کاشت مو به روش SUT این موضوع است که تمامی مراحل برداشت گرافت ها از ناحیه دهنده و کاشت به ناحیه گیرنده با دستگاه های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین پوست و مو انجام می شود این مساله در حالی است که در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT مراحل برداشت مو و کاشت مو توسط انسان انجام شده و تمامی مراحل آن توسط تکنسین ها انجام می شود.

3- مورد سوم رعایت اصول بهداشت است که خیلی حایز اهمیت می باشد یکی از این فاکتور ها که کاشت مو به روش SUT را با کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT متمایز ساخته تعبیه محفظه ای داخل دستگاه است که تمام گرافت ها که توسط دستگاه برداشته شده در آن محفظه نگهداری شده ، بدون دخالت دست .

4- مهمترین نکته در کاشت مو تراکم مو هست ، که متاسفانه در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT خیلی خیلی پایین است ولیکن در کاشت مو به روش SUT تراکم فوق العاده بالای آن باعث تعجب می شود.

5- اکثر مراجعه کنندگان به مرکز فوق تخصصی موی دکتر ابدالی این موضوع را ابراز می کنند که آیا کاشت مو به روش SUT همانند کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT جراحی ، خونریزی و درد شدید دارد؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که یکی از افتخارات این روش کاشت مو و مجموعه دکتر ابدالی بدون جراحی ، درد و خونریزی بودن این روش منحصر به فرد است.

6- دوران نقاهت بعد از انجام کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT از اصلی ترن مشکلات بشمار می آید که باعث می شود بیمار حتی در محل کار و حضور در جوامع مختلف دچار مشکل شود در حالیکه در کاشت مو به روش SUT عاملی به نام دوران ناهت به هیچ عنوان نداریم یعنی فرد بعد از کاشت مو به روش SUT فردای آن روز میتواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

7- به روز بودن و پیشرفت تکنولوژی همیشه دقت در ظرافت کار را ثابت کرده است در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT برداشت تمامی بافت های زیر فلپ حتی غالبا غیر لازم برای برداشت مو و کاشت مو می باشد را نیز برداشت می کنند که بعد از مدتی شاهد بجا ماندن خط اسکار در پشت سر بیمار هستیم.

8- از دیگر مزایای منحصر به فرد در کاشت مو به روش SUT خط رویش بسیار طبیعی است که برخلاف کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT که جلوی موها به شکل عروسکی و یک دست است در کاشت مو به روش SUT این موها و خط نا منظم است که باعث میشود طبیعی دیده شود.

چه نکاتی را بعد از کاشت مو افراد باید رعایت کنند؟

بعد از انجام کاشت موی سر فقط در دو تا سه هفته اول از ورزش های سنگین اجتناب کنید، و شستشوی ناحیه کاشته شده فقط تا دوهفته اول باید بسیار آرام باشد، بعد از این مدت به طور کامل دیگر مو نیازی به مراقب خاصی ندارد و مو ها رشد پیدا می کند، به طوری که حتی بعد از رشد کاملاً قابل اصلاح نیز هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.